Ünlü aşk mektupları

 Kadınlar romantik ilişkileri severler,çok küçük şeylerden bile mutlu olmasını bilirler,bir küçük kır çiçeği bazen bir tektaş yüzükten daha değerli olur onlar için (günümüzde ne kadar geçerli bilemiyorum).Samimiyetle söylenmiş her güzel söz her iltifat kadınların kalbine işler,aslında sevgi tek taraflı değildir insanoğlunun doğal bir gereksinimidir ama kadınlar genelde sevgiye ve aşka erkeklerden daha fazla önem verirler.Tarihtede bazı kadınların büyük aşkları olmuştur, duygularını bazen mektuplarla sevdiklerine iletmişlerdir.Tarihe geçmiş ünlü mektuplardan biri Hürrem Sultanın Kanuni'ye yazdığı mektuplardır,mesela bu  mektupların birinde şöyle yazmıştır. 
 " Sana kavuşabilmek için sabahlara kadar dua etmekteyim. İçimi yakan dudaklarına bir daha dokunabilir miyim diye avazım çıktığı kadar Allah'a yalvarmaktayım. Biliyorum şu an Allah adına seferdesin. Zafer kazanmak ve cihadı yüceltmek için yollardasın. Muvaffak olmanı dilerim. Fakat sana kavuşmak en büyük dileğimdir. Sen gamlı kederli yüreğimin tek ilacısın. Gönlüm ancak senin yanında huzur bulabilir. Bu kölen sinesinden fışkıran özlem dolu yüz binlerce yanık yakarışı sana arz eder. Bu çaresiz kulun sana karşı en ufak bir kusur işlemişse kıyamet günü Allah bunun hesabını sorsun. Benim yüzümden en ufak bir üzüntüye düştüyseniz rahatım zahmete varlığım yokluğa ve sağlığım hastalığa çevirilsin. Eğer böyle bir şey yapmışsam kahrımdan perişan olup inim inim inlemek bana revadır." Devamını şurdan okuyabilirsiniz.


Diğer ünlü mektuplarını şu siteden okuyabilirsiniz.

Category: 0 yorum

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder